Biznes dövrü nədir?

Biznes dövrü nədir?
Biznes dövrü, real ümumi daxili məhsul və ya ÜDM ilə ölçülən genişlənmə və tənəzzüllərdən ibarət iqtisadiyyatdakı dalğalanmalara aiddir. İqtisadi dövr və ya ticarət dövrü kimi də tanınır, iqtisadiyyatın dəfələrlə böyüdüyü, zirvəyə çatdığı, müqavilələrin bağlandığı və aşağı düşdüyü dövrləri təsvir edir.
Sadə dillə desək, biznes dövrü mal və xidmətlərin istehsalında, ticarətdə, məşğulluqda və ümumi iqtisadi fəaliyyətdə iqtisadiyyat miqyasında baş verən dalğalanmalara aiddir.
“Dövr” termini tətbiq olunsa da, iqtisadi fəaliyyətdə bu dəyişikliklər adətən vahid və ya proqnozlaşdırıla bilən dövrilik nümayiş etdirmir və onların müddəti zaman-zaman dəyişə bilər.
Biznes dövrü haqqında harada eşitmisiniz?
Ümumi daxili məhsulun yüksəlişi və enişi, eləcə də istehsal məlumatları və işsizlik rəqəmləri tez-tez maliyyə qəzetləri, televiziya xəbərləri və internet də daxil olmaqla müxtəlif onlayn və oflayn mənbələrdə bildirilir. Bütün bu məlumatlar iqtisadiyyatın dövrünün harada olduğunu göstərməyə kömək edir.
Biznes dövrləri haqqında bilməli olduğunuz şeylər:
Bir iş dövrü təkrarlanan dövrədir və ümumiyyətlə dörd mərhələdən keçir: genişlənmə (böyümə), zirvə (ən yüksək nöqtə), daralma və ya tənəzzül (düşmə) və çökəklik (ən aşağı nöqtə).
Genişlənmə ilk mərhələdir. O, adətən artan istehsalın, satışın, məşğulluğun, gəlirlərin və qiymətlərə yüksələn təzyiqlə sabit iqtisadi artımla xarakterizə olunur. İnvestisiya sürətlə inkişaf edir.
Zirvə ikinci mərhələdir. Bu, biznes dövrünün ən yüksək nöqtəsidir. İqtisadiyyat maksimum gücü ilə istehsal edir, məşğulluq yüksəkdir və qiymətlərə inflyasiya təzyiqləri göz qabağındadır. Qiymətlər ən yüksək səviyyəyə çatır və iqtisadi göstəricilər sonda artımı dayandırır.
Pikdən sonra iqtisadiyyat daralma və ya tənəzzül kimi tanınan korreksiyaya girir. Bu dövrdə istehsal sürəti azalır, tələbin azalması səbəbindən satışlar azalmağa başlayır, işsizlik yüksəlir, gəlirlər durğunlaşır və ya azalır.
Yavaşlama novda dayanır. Bu nöqtədə iqtisadiyyat dibə vurdu, depressiyanın sonunu qeyd etdi və növbəti mərhələyə keçdi: bərpa.
Bəzən bir iş dövrünü təsvir etmək üçün istifadə olunan başqa iki termini görə bilərsiniz. Bunlara tənəzzüldən sonra gələn və davamlı olaraq iqtisadi artımın azalması, işsizliyin artması və istehsalın kəskin azalması ilə xarakterizə olunan depressiya daxildir; və iqtisadiyyatın dönməyə başladığı bərpa, yüksəlişin yeni mərhələsinə daxil olur.
Ümumiyyətlə, bərpa mərhələsi bir iş dövrünün sonunu göstərir.
Amerikanın Milli İqtisadi Tədqiqatlar Bürosu (NEBR) orta biznes dövrünün altı ildən bir qədər az davam edəcəyini söylədi. Analitiklər bir mərhələnin digərinə nə vaxt və nə qədər tez keçəcəyini proqnozlaşdırmağa çalışırlar. Bu heç də həmişə asan olmur: məsələn, 2008-2009-cu illərin tənəzzülünə səbəb olan 2008-ci ilin qəzasını çox az adam proqnozlaşdırırdı. Hər bir iş dövrü ərzində orta genişlənmə dövrü NEBR-ə görə 58,4 ay, orta daralma dövrü isə 11,1 aydır.
Biznes dövrü bazarlara necə təsir edir? Gəlin tənəzzüllərə nəzər salaq. Bunlar birjalarda böyük itkilərə səbəb ola bilər. Məsələn, Böyük Tənəzzülün 18 aylıq dövründə, dünyanın əksər əsas səhm indeksləri yüzdə 50-dən çox enişlərə məruz qaldı. Bu hadisə 1930-cu illərdə Böyük Depressiyadan sonra dünyanın ən pis iqtisadi daralmasını qeyd etdi.
Treyderlər və investorlar biznes dövriyyəsini öz strategiyalarında nəzərə almalı və aktivlərinin iqtisadi dəyişikliklərə uyğun olaraq necə bölüşdürüldüyünü nəzərə almalıdırlar. Onlar həmçinin iqtisadiyyatdakı dəyişikliklərin birbaşa təsirinə məruz qalan dövri şirkətlərdən xəbərdar olmalıdırlar.