Maliyyə lüğəti

Təchizat nədir?

İqtisadiyyatda təklif, tədarükçülərin müəyyən bir müddət ərzində müəyyən bir qiymətə istehlakçılara təklif etdiyi konkret məhsul və ya xidmətin miqdarıdır.

Aşağıda tədarük anlayışını ətraflı izah edirik.

Əsas çıxışlar

Təklifin tərifi ondan ibarətdir ki, bu, bazarda mövcud olan mal və ya xidmətin ümumi məbləğidir.

Təklif qanununda deyilir ki, əmtəənin qiymətinin artması onun təklifinin artmasına səbəb olur.

Təklifə təsir edə bilən amillərə, digərləri ilə yanaşı, tələb, istehsal xərcləri, qiymət, resursların mövcudluğu, texnoloji tərəqqi və hökumət siyasəti daxildir.

Tələb və təklif əsaslı şəkildə bağlıdır.

İqtisadiyyatda təklif nədir?

Təchizat fundamental iqtisadi anlayışdır. İstehlakçılara təqdim olunan müəyyən malların ümumi miqdarını əks etdirir. Şirkətlər artan tələbatı ödəmək üçün istehsallarını genişləndirmək istədikləri üçün qiymət qalxarsa, məhsulun təklifi artmağa meyllidir.

Təchizat anlayışı tələb anlayışı ilə sıx bağlıdır, bu da insanların tədarükçülərin müəyyən bir zamanda müəyyən bir qiymətə istehlakçılara təklif etdiyi konkret məhsul və ya xidməti nə qədər istəməsidir.

Təchizat anlayışını başa düşmək

Təchizatın üç əsas xüsusiyyəti var. Bunlara daxildir:

Təchiz edilən miqdar: İstehsalçıların müəyyən bir qiymətə satışa təklif etmək istədiyi və edə bildiyi mal və ya xidmətin miqdarı.

Vaxt çərçivəsi: Təchizatın ölçüldüyü dövr. Qısa müddətdə məhdud istehsal gücü kimi amillərə görə tədarük sabitləşə bilər. Uzunmüddətli perspektivdə istehsalçılar istehsal səviyyələrini tənzimləyə bilərlər.

Qiymət: Qiymət və təklif olunan kəmiyyət arasındakı əlaqə tərsdir, yəni mal və ya xidmətin qiyməti artdıqca, təklif olunan kəmiyyət də artır və əksinə.

Təchizatı başa düşməyin əsas hissəsi təklif qanununu bilməkdir. Burada deyilir ki, mal və ya xidmətin qiyməti artdıqca təchizatçılar öz təkliflərini artıracaqlar ki, onlar öz mənfəətlərini artırsınlar.

Bunu daha yaxşı başa düşmək üçün təklif əyrisinə nəzər salaq. Bu, qiymət yüksəldikcə, verilən məbləğin də artdığını göstərən yuxarı meylli bir qrafikdir. Təchizat əyrisi əmtəə və ya xidmətin qiyməti ilə tədarük edilən miqdar arasında əlaqəni göstərən cədvəl olan tədarük cədvəlindən əldə edilir.

Tələb və təklif arasında hansı əlaqə var?

Mal və ya xidmətin təklifi tələbdən çox olduqda, istehsalçılar alıcılar uğrunda rəqabət apardıqca qiymətlər aşağı düşür. Digər tərəfdən, mal və ya xidmətə tələb təklifdən çox olduqda, alıcılar məhdud təklif uğrunda rəqabət apardıqca qiymətlər yüksəlməyə meyllidir.

Qiymətlər tələb və təklifin tarazlaşdırılmasında mühüm rol oynayır. Tələbin artması səbəbindən qiymətlər artdıqca, istehsalçılar daha yüksək qiymətlərdən istifadə etmək üçün təkliflərini artırmağa həvəslənirlər. Təklif artdıqca qiymətlər aşağı düşməyə meyllidir və bu da öz növbəsində daha çox tələbi stimullaşdıra bilər.

Tarazlıq nöqtəsi həm tələbin, həm də təklifin qarşılaşdığı qiymətdir, yəni nə artıq təklif, nə də artıq tələb var. Bu, adətən qiymətlərin tarazlıq nöqtəsi ətrafında sabitləşməsi deməkdir, çünki onların düşməsi və ya yüksəlməsi üçün heç bir təzyiq yoxdur.

Müxtəlif tədarük növləri hansılardır?

Bazar təchizatı

Hər hansı bir bazarda bütün istehsalçılar və ya satıcılar tərəfindən mal və ya xidmətin ümumi tədarükü.

Qısamüddətli tədarük

İstehsalda istifadə olunan bəzi vəsaitlərin tənzimlənməsi mümkün olmadıqda qısa müddətdə mal və ya xidmətin tədarükü. Qısa müddət ərzində istehsalçı tələbin dəyişməsinə uyğun olaraq mal və ya xidmət təklifini artıra bilməyə bilər.

Uzunmüddətli tədarük

İstehsalda istifadə olunan bütün girişlər tənzimlənə bildikdə, uzunmüddətli perspektivdə mal və ya xidmətin tədarükü. Daha uzun müddət ərzində istehsalçı tələbin dəyişməsinə cavab olaraq mal və ya xidmət təklifini artıra və ya azalda bilər.

Birgə təchizat

Tək bir mal və ya xidmət digər mal və ya xidmətlə birlikdə istehsal olunur. Başqa sözlə desək, bir əmtəə və ya xidmətin istehsalı avtomatik olaraq digər mal və ya xidmətin istehsalı ilə nəticələnir.

Kompozit tədarük

Tək bir məhsul bir neçə məqsəd üçün istifadə edilə bilər və ya müxtəlif bazarlara satıla bilər. Buna görə də məhsulun təklifi müxtəlif istifadə və ya bazarların hər birinə olan tələbdən təsirlənir.

Elastik tədarük

Qiymət dəyişikliklərinə yüksək reaksiya verən mal və ya xidmət təklifi. Bir malın və ya xidmətin qiyməti artdıqda, istehsalçılar daha yüksək tələbi ödəmək üçün təklifi tez və asanlıqla artıra bilərlər.

Qeyri-elastik tədarük

Qiymət dəyişikliyinə çox reaksiya verməyən mal və ya xidmətin tədarükü. Bir əmtəənin və ya xidmətin qiyməti artdıqda, istehsalçılar qısa müddətdə təklifi artıra bilməyərək, qıtlığa və qiymətlərin yüksəlməsinə səbəb ola bilər.

Təchizata təsir edən amillər

Təklifə təsir edə biləcək bir sıra amillər var. Bunlara aşağıdakılar daxildir, lakin bunlarla məhdudlaşmır:

Tələb. Tələbin artması nəticədə təklifin artmasına, tələbin azalması isə təklifin azalmasına səbəb ola bilər.

Xərc. Əgər mal və ya xidmətin istehsalı və/və ya təqdim edilməsi ucuzdursa, onun daha çox olması ehtimalı var. Eyni şəkildə, əgər bahadırsa, onda daha az olma ehtimalı var.

Qiymət. Əgər məhsulun bazar qiyməti nisbətən yüksəkdirsə, bu o demək ola bilər ki, onun istehsalçısı və ya tədarükçüsü ondan daha çox istehsal etmək üçün motivasiya ola bilər. Digər tərəfdən, kifayət qədər gəlirli deyilsə, daha azının istifadəyə verilməsi ehtimalı var. Eyni şəkildə, əgər rəqib məhsulun qiyməti qalxarsa, bu, tələbi azalda bilər, yəni daha az təklif olur və aşağı düşərsə, bu tələbi artıra bilər və beləliklə, daha yüksək təklifə səbəb ola bilər.

Texnoloji tərəqqi. Təkmilləşdirilmiş istehsal səmərəliliyi və aşağı xərclər təklifi artıra bilər, lakin yeni texnologiya məhsulu və ya hətta bütün sənayeni köhnəlmiş edirsə, bu, təklifi azalda bilər.

Bazarda satıcıların sayı. Satıcıların sayı çox olarsa, bu o deməkdir ki, təklif artacaq, lakin azdırsa, təklifin aşağı olacağı ehtimalı var.

Hökumətin siyasəti. Vergilər, subsidiyalar və qaydalar təklifə təsir göstərə bilər. Bir neçə ifrat misaldan istifadə etsək, yüksək dərəcədə subsidiyalaşdırılan aşağı vergili, aşağı tənzimləmə sənayesi, ehtimal ki, yüksək vergili, ciddi şəkildə tənzimlənən və subsidiyalaşdırılmayan sənayedən daha yüksək təchizat səviyyəsinə malik olacaq.

Nəticə

Təchizat iqtisadiyyatda həlledici anlayışdır. Bu, istənilən vaxt bazarda mövcud olan məhsulların miqdarıdır və tələb anlayışı ilə əlaqələndirilir. Adətən təklif əyrisi ilə ölçülür. Uzunmüddətli, qısamüddətli, elastik, qeyri-elastik və bazar təklifi də daxil olmaqla bir çox təklif növləri var.

Tələblə yanaşı təklifi dərk etmək vacibdir, çünki bazarların fəaliyyətini və resursların bölüşdürülməsini başa düşmək üçün əsasdır.

Tez-tez verilən suallar

İqtisadiyyatda tədarük nə deməkdir?

İqtisadiyyatda təklif istehsalçıların müəyyən bir qiymətə satışa təqdim etmək istədikləri və edə bildikləri əmtəə və xidmətlərin miqdarıdır.

Təchizat nümunəsi nədir?

Təchizat nümunəsi fabrikin müəyyən vaxt ərzində istehsal etdiyi vidjetlərin miqdarıdır.

Təchizat hansı amillərə təsir edir?

Təklifə təsir edən bəzi amillərə məhsulun/xidmətin qiyməti, istehsalın/paylamanın dəyəri, təchizatçıların sayı, texnoloji tərəqqi və hökumət siyasəti daxildir.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button